 |
|
За Школата
Етичен кодекс на Единното Учение
Единното Учение е единство на съкровения смисъл на всички Учения, водещи Човека към осъзнат и чист живот.
Целта на Единното Учение е възсъединението на човечеството в Истината, братската любов и всеобщия етичен закон.
Под "всеобщ етичен закон" подразбираме постепенното подчиняване на социалните, юридическите и религиозните норми, а също така и на обществения морал и преобладаващите в колективното съзнание на човечеството ценности и приоритети, на универсалните космически и етични закони, които са ни предали Великите Посветени.
Предавайки на ученика това Свещено Знание и помагайки му да го адаптира към своя живот, Единното Учение се стреми към реализация на Царството Божие, както в отделната човешка душа, така и в бъдещото човешко братство.
Етичният кодекс на Единното Учение разяснява на ученика условията за пребиваване в братството, а също така етичните закони, които трябва да съблюдава всеки, осъзнаващ себе си като духовен ученик и член на нашето братство. Осъзнатото съблюдаване на етичните закони на Учението осигуряват на всеки ученик висока динамика на духовния ръст, пълноценно участие в магическата верига на братството, а също така реализация на трите велики дара на ученичеството: Духовен път, Просветление и Състоянието на Сфинкса.
І. Три условия за встъпване в Братството
- Членове на братството и ученици на Единното Учение могат да бъдат всички пълнолетни хора, които не страдат от психични заболявания и признават съществуването на единен Бог, единна истина и безсмъртието на човешкия дух.
Непълнолетни ученици се допускат в съвместна практика, ритрийти и занятия на Школата със съгласието на родителите им.
- Встъпвайки в братството на Единното Учение, всеки ученик се запознава с Етичния кодекс и устно и писмено засвидетелства, че ще изпълнява кодекса, както на вътрешно (духовно ниво), така и на външно ниво (в социума, труда и ежедневието).
- Пребиваването в братството на Единното Учение налага на всички представители на братството определени ежемесечни материални задължения по издръжката на Школата, нейните Отделения и отговорни сътрудници. Размерът на материалната отговорност на братята и сестрите се определя от Йерофанта и Съвета на Ордена. Всеки, встъпващ в братството на Единното Учение – иницииран или неиницииран ученик, приема тази материална отговорност и я разпознава като почетно участие в делото по разпространението на Единното Учение.
ІІ. Три условия за пребиваване в Братството
- Учениците съгласуват, както своето поведение в братството, така и персоналните си възгледи с Етичния кодекс и коренните идеи на Единното Учение. Несъгласието на ученика с Кодекса и идеите на учението, а също така и нежеланието да ги въплъщава на практика, правят пребиваването му в братството невъзможно.
- На заседания на Школата и Ордена, на беседи и съвместни практики, също както и по време на индивидуални консултации и беседи по Учението, учениците с по-ниски инициатични степени запазват своята позиция на слушащи и попиващи по отношение на учениците с по-високи инициатични степени, разпознавайки в тях Наставници. Ако учениците, притежаващи по-високи степени, изкажат съждения и практикуват поведение, което противоречи на Учението, младшият ученик трябва да се обърне за разяснения към ръководителя на Школата, помощника на Йерофанта (Висш Адепт, Магистър, Маг) или лично към Йерофанта.
- Всеки ученик е свободен в избора на вероизповедание и може да получава личен духовен опит в други традиции и Школи, а също така да го споделя с другите ученици в индивидуален порядък. Ученикът не може да преподава в братството други традиции, а също така да скланя учениците към участие в дейността на други традиции, освен ако не е съгласувал това специално с Йерофанта на Школата или неговите упълномощени представители – ръководителите на отделенията на Школата. Ученикът категорично няма право да дава инициации и посвещения в други традиции. Нарушавайки това ограничение, ученикът губи правото на участие в работата на Школата и Ордена.
За ръководителите на отделения и наставниците на групи
Във всеки град действа само един упълномощен от братството и лично назначен от Йерофанта на Ордена ръководител на отделение на Школата. Другите старши ученици, водещи работа с групи, са негови помощници и Наставници на групите. Всеки ученик и Наставник на група оказва пълно съдействие на Ръководителя на отделението в разпространението на Учението и координира с него своята работа.
Ръководителите на отделения координират своята работа с Йерофанта на Школата или със специално назначения от него помощник, притежаващ висша инициатична степен (Висш Адепт, Магистър, Маг).
Етичен кодекс на Единното Учение
- Истина. Ученикът на Единното Учение поставя като главна цел на духовния и жизнения си Път постигането на единната истина, реализацията на вътрешното единство (състоянието на Сфинкса) и служение на единното човешко братство. Осъществявайки тази триединна цел, ученикът запазва мълчание за своето инициатично ниво, оставяйки плодовете на работата му да свидетелстват за него.
- Мъдрост. Ученикът ежедневно размишлява над Ученията на Мъдростта и твори своя живот като произведение на изкуството, посвещавайки го на Господа и на ближните. Неговите най-важни инструменти по Пътя са постоянният стремеж към Мъдрост и практическата реализация на коренните идеи на Учението.
- Осъзнатост. Ученикът се стреми да запазва пълно присъствие на духовно съзнание и внимание, наблюдавайки внимателно своите мисли, чувства, действия и реч. Мислите, чувствата, действията и речта на ученика на Единното Учение са инструменти на духовното му самоосъществяване и трябва да бъдат мерени с везните на Учението.
- Любов. Ученикът практикува щедро, открито и лъчезарно отношение към всички, които среща по своя Път. При всички обстоятелства той се стреми да разпознава и почита Божествената природа на ближния. Съвършеното изпълнение на Закона на Любовта е тема на неговите ежедневни молитви и медитации.
- Състрадание. Ученикът на Единното Учение не осъжда ближните си за техните грешки, не изисква от тях поведение, съответстващо на неговите очаквания, не доказва тяхната неправота, не отхвърля техните разкаяния и не жертва своите Идеали, за да угоди на околните. Ученикът култивира внимание към чуждото страдание, а също така състрадателно отношение към всички форми на прояви на невежество и болка.
- Хармония. Извършвайки избор, ученикът се ръководи от гласа на съвестта, идеите на учението и закона на хармонията. Ученикът винаги съизмерва своите чувства, желания и мечти с Хармонията и Красотата, стремейки се да бъде техен проводник и живо олицетворение.
- Самоконтрол. Ученикът не злоупотребява със своя авторитет, не потиска волята на ближния, не отмъщава, не наказва, не изобличава и не остава подвластен на обидата и гнева. Единното Учение не признава външни причини оправдаващи проявите на гняв и разрушителни състояния на душата.
- Отговорност. Ученикът се стреми да разпространява Учението навсякъде, където това е възможно, съхранявайки уважение към идеалите, религиите и възгледите на другите; не проповядва, не изисква признание и не се дразни от човешкото неприятие. Ученикът знае, че и най-малките семена могат да раждат големи плодове и затова непрестанно се труди на поверената му житейска нива, за да насити тя мнозина. Знаейки, че мислите, чувствата и делата са семена, ученикът се стреми да сее само чисти семена.
- Непоколебимост. Ученикът непоколебимо се движи по своя духовен път, съхранявайки преданост към Учението и братството, въпреки противоречията, изпитанията и препятствията, не оставяйки и ден без практическа работа с Учението. Ученикът е постоянен и съзидателен в своя духовен труд.
- Единство. Ученикът изживява всеки ден на Земята като последен, стремейки се да разреши всички дългове и да отдаде на околните цялата пълнота на любовта и просветлено отношение – тук и сега. Той се осъзнава като част от единното човешко братство и се стреми към реализация на Царството Божие на Земята, сътворявайки своето Същество като негова първа опора, своя живот като втора, а човечеството – трета.
начало на страницата
|
|
 |